torsdag 26 november 2009

Billigast visade sig vara bäst

Den här dagen har varit allmänt tråkig och jobbig. De senaste månaderna har jag vandrat som på rosa moln, men idag har jag bara kännt mig tråkig och trött. Vi har hunnit med en storhandling och jag har införskaffat lite fina julblommor som pryder köks och sovrumsfönstret. Tröttheten smög sig på och jag fick lov att sova en stund, som råkade bli 2 timmar.
På Tisdag nästa vecka är det dags för ett besök hos barnmorskan igen, dags att ta nya blodprov och mäta magen. Hoppas innerligt att jag inte har nån järnbrist, men som jag känt mig idag så kan jag nästan garantera de, men självklart har ju alla sina dagar.

Imorgon ska jag, pappa och mamma åka till Eskilstuna. Jag ska köpa lite vit färg som jag ska måla vårat skötbord i som vi ska köpa (om det blir de som vi tänkt), annars har vi ett annat superfint skötbord att välja på. Dessa 2 är mina favoriter hittils.

Ikeas skötbord "Sniglar", det billigaste men det bästa om man följer Råd & röns bäst i test, då flera skötbord fick underkänt. Detta och ett till från Ikea var de enda som gick igenom utan anmärkning. Tänkte måla i vitt ifall det blir detta vi slår till på.
299:- Superbilligt, enkelt och stilrent, precis som det ska va.


Det andra skötbordet vi kollat på är Ikeas "Gulliver", en nyhet i Gulliverserien. Supersnyggt och bra förvaring. Detta skötbord var dock inte med i testen i och med att det är nytt. Men de andra skötbordet som gick igenom var Gulliver skötbordet som fästes på väggen, så detta är nog inte så dumt heller. I och med att vi ska köpa "Gulliver spjälsäng" (som för övrigt var den ENDA säng som blev godkänd) så vore det roligt att ha hela serien. Visar sig vilket vi slår till på när vi väl är där :).
995:-

Det är en stor djungel det där med bebismöbler också (som med vagnar). Tur att jag Googlat mycket och hittat de bästa märkena som blivit godkända. En petnoga blivande mamma, som bara vill ha det bästa, haha :) Hur ska detta sluta? Men jag tycker det är så roligt så mig gör det inget att kika runt bland alla tester som gjorts, ett superbra och enkelt tips till de som ska köpa möbler till bebis.

En annan rolig sak som händer imorgon är att storesyster Elsa och hennes gudomliga dotter Mai kommer upp på besök. Dock hinner vi inte träffa dom imorgon i och med att dom kommer sent, men på Lördag blir det att umgås hela dagen :).
Imorgonkväll ska jag och Kristoffer på bio. Det blir premiären av "Luftslottet som sprängdes".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar