tisdag 3 november 2009

Tisdag!

Imorgon är det två veckor sen jag åkte på förkylningen. Jag har trott att den varit på väg att gå över, men så fort jag sagt det har det bara blivit värre. Jag fick förkylningen 3 dagar efter jag tagit vaccinet mot svininfluensan, och jag har fått för mig att det kan vara ett samband. I vilket fall som helst så känns det som jag gjorde det rätta beslutet, att ta sprutan!
Nu har till och med läkemedelsverket gått ut med att dom verkligen rekomenderar alla gravida att ta den, mycket viktigt. Många tror det handlar om att tjäna pengar, men då hade dom väl kunnat gå ut till en större riskgrupp än gravida? Nu har iaf vår bebis ett skydd mot influensan tack vare att jag tog den, Så jag får allt stå ut med förkylningen :)

Ska snart köra Kristoffer till jobbet, sen tänkte jag svänga förbi Strandgården (mitt jobb) för att hämta min mat jag glömde, men också ta en kopp kaffe med mina arbetskompisar, snacka lite skit och höra hur det blir med alla deras tjänster och nedskärningarna. Känns skönt att jag ska bli mammaledig om ett par månader. Behöver inte bry mig om det där med jobb, för mindre jobb lär det bli inom den närmsta tiden. Ett jävla skit. Snart blir det väl maskiner som ska ta hand om våra äldre. Igår jobbade jag hela dagen, slutade 21. Självklart fick jag gå en man kort, så full fart med andra ord. Men hur ska detta sluta nu när 20 % ska bort, på VARJE avdelning?
Som sagt.. tur att jag blir mammaledig i Mars :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar