torsdag 17 december 2009

Försäkringskassans fantastiska värld

Har skickat in ett moderskapsintyg till försäkringskassan och har nu fått papper som ska fyllas i angående min föräldrapenning. Blev inte riktigt klok på hur de skulle fyllas i, så vi traskade iväg till Försäkringskassan för att få lite hjälp. Lite hjälp fick jag.. fick reda på att jag kunde söka föräldrapenning från då jag jobbade heltid på Kronfågel (flera år sedan), men min timlön var inte den bästa, men ja jag jobbade heltid. Då är frågan, ska man söka från då man jobbade på Kron, eller försöka kolla upp hur jag jobbat på Strandgården (vikarie) och hoppas jag jobbat så pass mycket mer (i 6 månaders samanhängande) och på något vis försöka räkna ut vad man tjänar mest på? Vilken hemsk jävla djungel.
Har även ringt och pratat med F-kassan men blir inte så mycket smartare utav det. Har ju även aktivitetsstöd nu samtidigt som jag jobbar, kan man räkna in det också?

NÅGON som vet? :)

Vi har även hunnit med att handla lite julisar, mat och ett besök hos banken för att skriva ett testamente (som är viktigt då man har/ska få barn och inte är gifta). Det kostar endel men känns tryggt om nått skulle hända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar