lördag 9 januari 2010

Ett sug efter babyprylar


Har en lugn och skön (ledig) dag tillsammans med Kristoffer. Vet inte hur länge sedan det var vi var lediga helg samtidigt. I och för sig är jag inte ledig den här helgen helt & hållet, jobbar ett kvällspass imorgon, men nästan så. Har kanske jobbat cirka 15 helger i rad, inte allt för kul men väldigt roligt när lönen kommer.

Det har blivit mycket vila för min del idag. Blev väckt av bebis kl 9 som började kicka (mysigaste sättet att vakna på när man är gravid), gjorde mig i ordning men blev extremt trött igen och somnade en stund till. Tror det tog på krafterna igår när vi var igång hela dagen, men oj vad roligt det är att handla en massa barnsaker. Längtar tills nästa tripp - då blir det storhandling på Ikea. :) Jag kan knappt bärga mig, haha.

Det har blivit en sväng på stan idag. Vi hittade en supersöt body och 2 dreggelhaklappar till bebis, nått annat blev det faktiskt inte. Det är så konstigt, nu när jag är gravid är det inte alls lika roligt att handla saker till mig själv (speciellt inte kläder), känner bara ett sug av babyprylar och det kanske inte är så konstigt? Jag tycker gott man kan köpa och kosta på sig (om man har råd och vill förstås) fina babyprylar. Hur många gånger i livet gör man det liksom, och hur många gånger är man gravid? Jag njuter till tusen!
Nu ska vi ta tag i städningen här hemma. Min sambo kör med dammsugaren och jag kommer med moppen. Samarbete är det bästa arbete (och mycket roligare dessutom). Ikväll ska vi hem till Niklas, Hedvig och barnen. Ska bli trevligt :)

1 kommentar: