lördag 13 februari 2010

Graviditeten så här långt

Lite kort information om vad som har hänt så här långt under graviditet!

* I vecka 6 började jag känna mig gravid. Trött, ont i brösten, illamående.
* Ett blått plus kom upp på stickan efter några sekunder - mycket hormoner i urinet.
* Ständigt illamående fram till vecka 14 (ungefär). Spydde cirka 5 gånger (tack o lov inte mer).
* Kände första fosterrörelser i vecka 16. Som bubblor och pirr.
* Vecka 20 kände jag första sparken när jag hade handen på magen.
* Tröttheten försvann när jag började med järntabletter, vecka 20.
* Vecka 25 kom magen i rasande fart, från ena veckan till den andra.
* Mer hungrig under hela graviditeten.
* Inga speciella cravings. Ena dagen är det apelsiner, andra dagen choklad.
* Mycket finnar i början av grav, mycket fin hy nu i slutet av grav.
* Foglossningen började i vecka 27 ungefär.
* Vecka 35 nu och en viktuppgång på 9 kilo.
* Lycka under hela graviditeten (förutom dom gångerna hormonerna spökar - tårar).

Det var graviditeten så här långt. Några veckor kvar. Jag kommer verkligen sakna min fina mage och känslan av sparkar där inne, men vi kommer få nått så himla mycket finare, det finaste man kan få.
Vi längtar SÅ mycket efter dej bebis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar