lördag 13 mars 2010

Ullared

Mamma är nere i Ullared med ett par vänner för att shoppa (såklart). Jag har bett henne köpa en amningsbh åt mig (det är ju mer eller mindre en chansning). Om inte annat kanske jag kan ha den på natten? Det visar sig!
Bad henne även köpa plastad frotté. Vi har redan köpt 1 för typ hundra spänn, där nere kostade dom 19 kr så sa åt henne att köpa 2 stycken. Bra att bädda ner under lakarnet i sängen, kanske i vagnen samt ha en här hemma när det nalkas nakenmys på filten för bebis :).

Ska snart ta en promenad till Lidl och hämta bilen. Sen blir det en sväng till Flen. Syrran har lovat att färga och klippa mitt hår. Det ser ut som en torr risbuske nu så det är verkligen behövligt. Ikväll blir det melodifestivalen nere hos Helena :) Jag håller på Erik Saade, eller Salem al Fakir!

4 kommentarer:

  1. Kan tipsa om att åhléns har plastad frotté på meter-vara, det köpte vi och klippte till själva hur stora och små vi ville ha :) Apoteket har även en amnings-topp som är superskön i början när brösten är svullna + fulla med mjölk den hade jag i början och sen på nätterna (tror man måste fråga efter dem, när jag köpte fick man göra det iaf) Kram Hedvig

    SvaraRadera
  2. Plastad frotté på metervara låter bra :) kan man ju ta så mycket som man behöver. Vi köpte våran på leksaksaffären här i stan och det var inte billig. Tror den kostade 119 kr för en liten tygbit :P.
    Har hört talas om de toppar från Apoteket. Är det dom som liknar en sportbh typ?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Nej, den jag har ser ut som en Top (som man hade innan man använde BH). Och så är den i jätte mjukt material och inga sömmar som skaver m.m. Jag tyckte den var jätte bra i början innan amnings BH:arna satt bra och svullnaden gått ner. Ja, vi tittade också först på färdiga plstad frotté innan vi hittade på metervara, kommer inte ihåg vad den kostade men mellan 50-100kr/meter.

    Kram Hedvig

    SvaraRadera
  4. Hur gick det, köpte hon någon amningsbh till dig?

    Mina amningsbehåar är från Ullared och de är supersköna och bra. Ångrar att jag bara köpte två.. men man visste ju inte riktigt vilken storlek man skulle ta.

    SvaraRadera