onsdag 21 april 2010

Första shoppingrundan

Jag och Kristoffer tyckte vi behövde uppdatera våra garderober lite, så vi bestämde oss för att åka på en shoppingrunda igår. Det var första gången vi var iväg på en liten tripp nu när vi har Lowa hos oss. Självklart var det lite smått pirrigt, visst ju inte alls hur hon skulle ta det att ligga i vagnen så länge, om det skulle bli skrikfest och vart jag skulle amma när det var dags. Hon verkligen älskar vagnen för hon sov som en stock nästan hela tiden. Skönt!

Tuna Park i Eskilstuna fick det bli. Måste nog vara det perfekta stället att shoppa på när man är småbarnsförälder - alla affärer under ett och samma tak, allt på samma plan (inga trappor att släpa vagnen i), stor och gratis parkeringsplats, gratis toaletter och ett amningsrum! Ja det kändes lite lyxigt faktiskt när det var dags för mat. Man kunde nämligen låsa in sig i ett amningsrum med 2 sköna skinnfotöljer, samt skötbord, hur bra som helst.

Tyvärr hittade jag inte allt för mycket kläder, men så är det alltid när man ska shoppa. Jag som var värd att handla lite nya plagg till mig, efter att ha varit gravid så pass länge och knappt inte köpt någonting till mig. Men det blir fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar