måndag 14 juni 2010

Jag blir galen.


Supersöt klänning till Lowa från Michaela.

Sist vi var och storhandlade på Willys blev vi så sugna på glass. Fanns en hel del att välja på, och tillsluts slog vi till på 1,5 L Sia glass med smaken gräddkola. Det måste vara en av de godaste glassarna jag ätit, och Kristoffer håller med. Prova!

Har sagt till mig själv att jag ska försöka dra ner på sötsaker. Jag äter nått sött varje dag men det är bara för att ja blir så extremt sugen. Det är galet vad sugen/hungrig man är när man ammar. Men inte konstigt, har läst att man bränner ca 500 extra kalorier om dagen när man ammar. Kanske därför jag kan äta onyttigt varje dag utan att gå upp ett gram. Men nu är ju grejen att jag skulle vilja bli av med mina 5 gravidkilon jag har kvar. 5 ynka kilon, inte alls mycket. Men som sagt, vågen står still och det är bara för jag äter godsaker, haha. Det blev precis en kaffe och en skål glass, skärpning! VIll ju inte bli/va sockerberoende. Jag som aldrig riktigt varit ett fan av sötsaker innan jag blev gravid, oj vad det kan ändras.

Jaja, nu får vi väl ta nya tag. Vill vara lite nyttigare- äta gott på helgen och försöka dra ner i veckorna. Äter väldigt nyttigt, men så kommer sötsuget och lite choklad slinker ner. Får köpa med mig ett gäng frukt hem när vi ska iväg och handla idag.

Idag har jag och Lowa varit iväg och ätit lunch med Michaela. Lowa fick en jättesöt klänning av Mickis som hon köpt på Zara. Tusen tack vännen min. Kommer vara så fin på henne nu i sommar.

3 kommentarer:

  1. Ett litet tips mot sötsugen är att ta en kopp te med lite honung i.

    SvaraRadera
  2. Ja jag gick ner 10kg för två år sen. Men jag slutade ju inte äta nått direkt utan började träna mer och mer. Ja morötter är ju både nyttigt och gott men vet man att de finns sötsaker hemma så är de svårt att låta bli :)Här hemma finns de oftast de då jag har en sambo som gärna kvälls äter framför tvn. Men en så länge har jag inte gått upp något och de är nog tack vara att jag rör på mig dagligen.

    SvaraRadera
  3. Söt klänning! Zara finns inte här i stan.. Måste ta mig en titt i den butiken nästa gång jag är i Sthlm. :-)

    Sv: "Läser" lite då och då för Minna. Eller tittar i böcker i alla fall. Hon tittar för det mesta med stora ögon på bilderna, så jag antar att hon tycker om det. Vi har en bok med djur som hon gillar. Den är utan text, men jag brukar prata lite om djuren och så.. Det är ju väldigt mysigt med läsning! :-)

    SvaraRadera