torsdag 29 juli 2010

Natta bebis



Lowa brukar somna för kvällen vid 22 tiden, eller rättare sagt vi nattar henne då med lite amning och oftast somnar hon vid bröstet och jag kan försiktigt lägga ner henne i sin spjälsäng. Ibland funkar det bra, ibland inte.

Vi har inga större svårigheter på kvällarna med nattningen. Oftas när hon vaknar till och börjar gny brukar det funka att stoppa in nappen - och hon somnar om igen.

Klockan kan dock rinna iväg innan hon verkligen sover ordentligt, då jag och Kristoffer får "egentid", då hinner vi inte så mycket som vi skulle vilja för det är dags för oss också och lägga oss.

Idag har jag nattat henne vid 20 när det var dags för amning. Vi bytte blöja & satte på pyjamas innan hon fick mat och nu verkar hon sova som en stock, inte ett knyst än så länge. Hoppas detta funkar för nu har jag och Kristoffer hela kvällen tillsammans.

Missförstå mig inte, vi älskar att vara med vår dotter, men det kan både vara skönt & bra att ha den så kallade "egentiden" som föräldrar. :)

2 kommentarer:

  1. Egentiden är SÅÅ viktig för att man ska samla energi till nästa dags lekande :-) Man älskar sitt barn precis lika mycket fast man inser att man faktiskt behöver tid för sig själv också emellanåt!

    Fredrik har aldrig lagt golv innan men klarade det helt själv. Ganska lätt tror jag att han tyckte det var, lite krångligt när man var tvungen att såga till för vinklar och hörn och sådär :-).

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, men det är klart att man måste få ha lite egentid.. :-)

    SvaraRadera