onsdag 29 december 2010

Andra "julafton"

Den 28e december firade vi vår andra julafton, fast hos mina föräldrar.

När vi kom till Flen vid 14-tiden var alla i full gång med julmaten. Jag hjälpte till med ägghalvor och stekningen av köttbullar och korvar. När pappa slutat jobbet blev det middag för hela slanten. Mums så gott det är med julmat.

Jag fick syn på en tomtemask liggandes så jag styrde upp och klädde om lite hastigt. Delade ut julklapparna åt barnen. När alla paket var öppnade fanns det en hel drös paket kvar - till oss vuxna. Vi körde julspelet, riktigt roligt. Jag lyckades spela till mig en trisslott, bodylotion, en ljuslykta samt ett stort kit schampo/balsam TREsemme (som är riktigt bra). Alla hade köpt klappar för 150 kronor, små som stora så det blev en hel del.

På kvällen blev det glögg & fika. Vid 21-tiden begav vi oss hem mot Bie igen. Trevlig dag.









1 kommentar:

  1. Tillochmed tomten gör tummen upp! haha :) Sjukt söta bilder på Lowa!

    Puss

    SvaraRadera