fredag 17 december 2010

Otur

Imorse klev jag upp och gjorde mig iordning för att bege mig in till stan SJÄLV och handla klart de sista julklapparna. Jag skippade alltså en välbehövlig sovmorgon, men egentid är också guldvärt tänkte jag och åkte iväg.

När jag kommer till korsningen här i Bie är vägen avspärrad och jag vänder för att åka ut på andra sidan Bie, vilker såklart inte gick. Där står en vakt och all trafik som ska till Katrineholm får åka in i Bie och sedan lilla valla-vägen. Det var nämligen avspärrat på grund av bärgning av långtradare. Vägen skulle vara avstängd flera timmar och jag hann såklart inte åka Valla-vägen för Kristoffer började jobba 12, så det var bara att vända och åka hem igen. Det var min "egna tid" men julklappshandling. Typiskt.

Har bestämt att åka på måndag när Kristoffer slutat jobba. Ser fram att åka själv, helt själv - inget barn, ingen sambo, ingen kompis - bara vara JAG för en stund. Fan så härligt det ska bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar