måndag 17 januari 2011

Måndag igen

Helgen har gått alldeles för fort, men det gör den alltid när Kristoffer är ledig. Hans ledighet firade vi med pizza och öl hemma hos Fredde, Linnea & barnen. Vi blev kvar tills det var hög tid för Lowa att krypa ner i sängen. Supersmidigt att bara ha en halv minut hem nu när vi bor typ grannar här i Bie.

I lördags åkte vi in till stan då affärerna öppna. Skönt att vara ute i god tid. Vi hann med en hel del inköp - och alla var nödvändiga (och ganska tråkiga, som mat m.m). Begav oss hemmåt till lunchtid och resten av dagen pysslade vi ute i trädgården (läs skotta snö), och piffade/städade huset. Blev en lugn kväll i soffan med mys och flera avsnitt Tre kronor.

Söndagen blev rätt stillsam. Vi var hemma hela dagen. Lekte, bakade, lagade mat m.m. Fick besök av mina föräldrar och brorsan på fika & middag. När kvällen började närma sig och gästerna hade åkt hem tog jag bilen in till stan för ett pass på Friskis. Riktigt skönt att vara igång med träningen måste jag säga. Blev en runda på gymmet imorse och tänkte gå dit imorgon igen. Får passa på dom dagar Kristoffer börjar sent/slutar tidigt eller då vi är i stan (som imorgon).

Imorgon förresten så ska alla härliga mammor träffas igen. Ja ni vet väl vid det här laget att det är mammorna jag gick vattengympan ihop med när vi väntade barn? Alltid lika trevligt.

Nu ska jag ta fram några nya lampor vi köpt för ett tag sedan men som stått till sig i garderoben allt för länge. Imorgon måste jag köpa lite nya växter - att blommor kan göra så mycket.

... Just ja, ska visa några fynd jag gjorde på loppisen idag. 3 saker för 20 spänn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar