lördag 22 januari 2011

Middag med vänner

Igår hade vi bjudit över Helena, Mathilda & Oscar på en lite försenad inflyttningsmiddag. Helena har varit här förut men för Mathilda och Oscar var det första gången. Det har blivit en hel del förändringar här sen vi flyttade in - till det bättre. De hade bara sett huset ute på Hemnet.

Vi bjöd på Tacos och pannacotta. Tacos funkar alltid, smidigt att göra men framförallt är det gott! Pannacotta är också en klassiker. Vet av tidigare middagar att min vaniljpannacotta gått hem av gästerna vi hade igår så det fick bli en favorit i repris.

När vi var mätta och belåtna blev det soffan framför Let´t dance, popcorn, chips och massa prat. Trevlig kväll med trevligt sällskap.

Fick en jättefin inflyttningsblomma som kommer få pryda vårt hem, en vit stor orkidé. Helena hade snappat upp att jag saknade mina orkideér som jag kastade (?) i flytten. De hade inga blommor på sig och jag tyckte bara de såg tråkiga ut, vilket dom gör när blommningen är över, men jag vet ju så väl att de kommer tillbaks efter ett tag. Jaja, nu har vi två styckna (den vi fick igår och den vi fick av fastighetsförmedlingen) och dom ska inte kastas!

Tack snälla!

1 kommentar:

  1. Vad mysigt med inflyttningsmiddag!

    Jag lyckas alltid döda mina orkideér, tyvärr :P men dom är så fina! Kanske gör ett nytt försök när vi har flyttat :)

    SvaraRadera