lördag 29 januari 2011

Utbjuden på restaurang


Förrätt, toast skagen

Varmrätt, Black & white med stekt potatis (bilderna lånade från Emma så detta är hennes tallrik, glömde ta kort på min mat, var för snabb med att hugga in, haha).

Igår bjöd pappa ut oss alla på restaurang. Vi blev 7 stycken - pappa, jag, Kristoffer, Lowa, Jesper, Emma & Åsa. Lowa hade fått god mat innan vi åkte så hon satt bara och underhöll oss, vilket hon är bäst på. Dansa är en favorit, och gärna med sin busmin i hela ansiktet, mammas & pappas lilla tös!

Maten var riktigt god, och sällskapet var supertrevligt. Tyvärr kunde inte mamma följa med som är utomlands med sin väninna, men nästa gång så. Alla blev proppmätta så någon efterrätt var det inte tal om. Efter maten följde vi med dom hem en stund, Lowa busade vidare för att sedan blir jättetrött och fick mysa med morfar som gav henne välling. Klockan 20.30 begav vi oss hemmåt igen - väl hemma somnar gumman i sin säng på ett par minuter. Skönt!
Trevlig kväll.

1 kommentar:

  1. Vad bra att det verkar funka med nattrutinerna nu. Våra är ok även med barn i sängen. Mai går upp o kissar på toan även på natten nu. Stora tjejen. Oves sovgos är att klämma på mammas el pappas läppar och kinder. Verkar opraktiskt i längden och han vill inte ha snuttefilt så vi försöker vänja honom vid ett av sina gosedjur istället. Sen kanske han kan sova hela natten i sin säng med. Hoppas. Duktig du verkar va o träna. Jag har börjat försöka räkna igen. det går bra(nu i två dar) men jag känner mig hungrig hela tiden, det gjorde jag inte sist. kram/E

    SvaraRadera