söndag 10 april 2011

En dag i trädgården

Idag har vi varit ute i trädgården i stort sett hela dagen. Det började med att jag skulle plantera mina blommor men var inte nöjd med krukorna vi hade, så vi tog oss en tripp till öb. Vi inhandlade en zinkhink (som förövrigt blev jättefin med blommor i), sekatör, kratta och sist men absolut inte minst - en grill. Efter vår minitripp blev det lunch innan det var dags att börja röja i trädgården.

Planteringen blev jättebra. Funderar dock på att köpa till nån växt till den ena (av tre) krukor för lite mer utfyllnad. När jag var klar med planteringen tog jag tag i alla vissna växter. Under allt fult fanns det små vårblommor, så som färgglada krokusar - och fler är påväg. Kristoffer passade på att skruva ihop grillen som nu står redo att invigas på altanen. Blev även några kaffepauser i solen med besök av Lowas morfar (hennes mormor jobbade hela helgen tyvärr).

Härliga dagen avslutades med ett träningspass på Friskis. Riktigt skönt att röra på sig nu när illamåendet är bättre (igen). Hoppas det håller i sig så. Bra för både mig och lilla bebisen i magen ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar