onsdag 29 juni 2011

Ledig dag i solen


Min lediga dag idag, men även imorgon. Prickade in den rätt, de två dagar det ska vara fint väder. Härligt.

Idag har vi varit i Flen och lämnat in bilen på service. Medans bilen rustades upp för tretusenspänn tog vi en promenad i stekande sol hem till mamma o pappa där det blev bad, sol, kaffe, grillade hamburgare, varit med om en brand och även när brandmännen kom och släckte, besökt diverse loppisar i hopp om några fynd (men varje loppis var stängd - bättre lycka imorgon i k-holm).

Efter vår vistelse i Flen följde Kristoffer och jag med mamma och hennes väninna Viola på bilbingo (lite kärring/gubbvarning på den, jag vet haha, men himla kul) i Katrineholm medans pappa var barnvakt åt Lowa. Kristoffer och jag kammade hem 800 spänn. Vi hoppades på storvinsten (tiotusen) men tyvärr vann paret bakom oss dom pengarna.

Väl hemma vid 22 passade jag på att pyssla lite på altanen. Jag tog några pelargonsticklingar och håller nu tummarna att de ska ta sig stora o fina.

1 kommentar:

  1. sv: ja absolut kan jag det! :) men jag måste försöka hinna tillgrossisten igen innan fredag. jag hoppas verkligen att jag hinner det. köpte bara blekningdum som jag var, eller snarare fattig som jag är! men nu har jag massa blekning iaf men måste köpa mer pulver. sen köpte jag spraybalsam som dödar!! den är grym!!!!!!! så nu har marre gått från svart till pissgul. från pissgul till sjukt snygg brun färg!! mama i like it :D

    SvaraRadera