onsdag 20 juli 2011

6 pannor

Gravid i vecka 26.

Har inte vägt mig på flera veckor, så igår när vi var i Flen hos mamma & pappa passade jag på att ställa mig på vågen. Jag går sakta men säkert uppåt. Allt som allt har jag gått upp 6 pannor, och fler lär det bli. När jag väntade Lowa gick jag upp 16 kilo totalt. Jag är inte rädd eller nojig för jag vet att jag kan och vill gå ner efter förlossningen igen (hallå, jag gick ju ner 21 kilo innan jag blev gravid med Lowa), så det är inga problem. Självklart vill man inte bli stor som ett hus - allt blir ju mycket jobbigare. Det viktigaste är såklart att jag och bebis mår bra.

2 kommentarer:

  1. Ja det där med vikt och graviditet är ett känsligt ämne (många verkar jämnföra mest hela tiden tycker jag). Själv har jag gått upp 9.7kg vilket jag är helt nöjd med med tanke på att jag är i vecka 34 och fram tills några veckor sedan stått relativt still på vågen (har mått illa och kräkts hela graviditeten). Men babyn mår bra och växer som den ska så då mår jag bra :) Och som du själv säger, man kan juh faktiskt gå ner dom där kilona sen :)

    SvaraRadera
  2. Oj, redan v 26. Känns som igår jag fick veta att du var gravid :D men va skoj att tiden går fort, då har ni snart er skatt hos er :D

    SvaraRadera