onsdag 3 augusti 2011

Projektet i full gång







Nu har mitt projekt som stått i garaget ett bra tag äntligen tagit fart. Det är att slipa, spackla, måla och fixa om en gammal spegeldörr till en vacker sänggavel. Idag har jag alltså kommit en bra bit på väg. Efter jobbet (slutade 12.00, skönt) satte jag igång med att slipa spackel ute i solen, för att sedan torka den ren och måla första målningen.


Var lite skeptisk först, för det var inte lätt att spackla/slipa den väldigt slitna dörren, men när jag fick på lite vit färg blev resultatet bättre än väntat. Nu ska dörren kortas lite på varje sida, för att sedan målas en sista gång. Det ska även på "ben" så den kommer upp en bit från golvet. Frågan är bara nu hur hög vi ska ha den.. Jag satsar nog på den första bilden, där dörren/sänggaveln är lite nedanförr madrassen. Vad tror ni blir snyggast? Över sänggaveln ska två ÅRSTID lampor från Ikea sitta.

1 kommentar:

  1. Du är så förbannat duktig du Anna!!! (Jag avis? Nääää, då inte alls :P) Men jag måste nog tycka att den översta bildens höjd var snyggare :D Får bort liiite av dörr känslan, men behåller den lite ändå :D
    Hittade du någon vagn förresten? :D

    SvaraRadera