torsdag 4 augusti 2011

Tjuvkik på mitt projekt


Nu är jag äntligen klar med mitt projekt. Det tog sin lilla tid. Först fick vi skruva bort handtag, sen var det bara till att rengöra spegeldörren från allt damm och smuts - fanns en hel del kan jag lova. Därefter spacklade jag så gott jag kunde, och slipade när det torkat. Dörren var inte av den bästa kvaliten direkt, sprickor, mörkblå målarfärgskladd, hål med mera, men i och med att pappa hittade den gratis till mig tänkte jag försöka mig på en sänggavel iaf.

Nu är den kortad med 9 cm på varje sida, målad två gånger, ben har tillkommit samt två borrhål har gjorts så vi kan fästa den i väggen för bäst stabilitet. Bjuder alltså på en bild när dörren/sänggaveln ligger ner på sovrumsgolvet (hoppas jag inte snubblar över den när jag springer upp på toa inatt). Målningen ska torka tills imorgon tänkte jag, även fast den är "torr" nu. Slutresultat kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar