torsdag 22 september 2011

2 glada besked



Som ni kan läsa i inlägget under blev jag beviljad havandeskapspenning, det gjorde min dag! När jag öppnar nästa brev, som var från A-kassan, kom nästa glädjande besked. Jag ska berätta...

Den 3e Juni slutade jag vara mammaledig och anmälde mig arbetslös till Arbetsförmedlingen (är vikarie på Strandgården och har varit länge men då har man ganska liten koll hur mycket jobb man får. Dock visste jag att jag skulle jobba heltid hela sommaren men innan dess hade jag inget). Frågade om jag skulle få A-kassa igen som jag haft tidigare men det skulle jag INTE få, det sa dom klart och tydligt flera gånger. Men envis som jag va och en känsla om att jag visst har rätt i A-kassa skickade jag in alla papper som ska in (och inte är det lite papper dom ska ha, krångel krångel).

Idag, ca 3 månader senare får jag svaret att jag får A-kassa från 3 Juni och fram tills 1a september (då jag får havandeskapspenningen ifrån). Självklart får jag inte A-kassa dom dagar jag jobbat heltid.

Men är det inte sjukt vad fel Arbetsförmedlingen har? Ska inte dom kunna sånna saker? Om jag inte varit envis och sökt ändå hade jag inte fått en spänn i flera veckors tid. Det är ren principsak dethär. Ska ner till Ams imorgon och berätta läget, för tänkt hur många dom säker samma sak till - men som skiter i att söka. Irriterad, arg & glad på samma gång! Det går bra nu. Efter allt slit, krångel och pappersfixande hit och dit så får man sin belöning. RÄTT SKA VARA RÄTT!

2 kommentarer:

  1. Grattis!! Håller med dig, rätt ska vara rätt!! <3

    SvaraRadera
  2. Fel blogg adress från mig :) trött i huvet ;) helenan87.blogg.se ska det va :D

    SvaraRadera