måndag 26 september 2011

Bädi

Så fort Lowa ser en bebis på teve eller datorn pekar hon och säger - Bääädii. Det låter så himla gulligt. Hon är fullt medveten om att hennes mamma har en bädi i magen. I fredags när vi var i Norrköping pekade hon på varje liggvagn och ropade "bädi", vår smarta lilla tös.

Här hemma hoppar och haltar jag mig fram, foglossningen är hemsk. De tre senaste dagarna har varit förjävliga. Vi skulle hem till Madde på fika idag men fick avstyra då jag knappt kunde gå alls, jättetråkigt. Foglossningsbältet hjälper inte alls mycket. Hoppas verkligen jag slipper kryckor, eller värst av allt - rullstol/sängliggandes. Nej fy så lång får det inte gå.

Tyvärr tror jag inte foglossningen blir bra när bebisen kommer ut för det gjorde den inte efter Lowas födsel, det kunde hugga som knivar flera månader senare. Men men, vilket fall som helst är det värt det, för smärtan man har nu går ju inte ens att beskriva i genfört med förlossningssmärtan - ändå föder man igen, så som sagt är det värt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar