lördag 17 september 2011

En härlig lördag

Idag har vi haft en heldag i Flen. Båda mina systrar som bor nere i Malmö är "hemma" hos mamma & pappa över helgen. Storasyster Elsa hade sötisen Ove med sig (Mai fick stanna hemma med pappa på andra skojigheter). Kusinerna Ove och Lowa, som förövrigt är i stort sett lika gamla, har lekt och busat jättebra ihop. Dock kunde det bli några sura miner från dom båda när de slogs om vissa leksaker, gullungar. Ikväll när vi skulle bege oss hemmåt både pussades och kramades dom. Man kan inte bli annat än varm i hjärtat.

Annars är allt bra med oss, eller bra och bra - ni vet ju hur jag har det med foglossningen. Tyvärr har det blivit ännu värre nu. Igår och idag har jag haft svinont och jag kan gissa att det kommer fortsätta. Kanske får gå till farbror doktorn på måndag. Någon som vet hur det går till när man ska "försöka bli sjukskriven"? Ska man kontakta barnmorskan så dom fixar en tid till läkare? Vilket fall som helst så är jag sjuk, kan knappt gå ibland, och när jag väl går så är farten inte den snabbaste. Kvällarna är värst.

Imorgon ska familjen ha en mysdag här hemma. Blir till att städa lite, men även fixa lite i trädgården som gräsklippning och slängning av vissna sommarblommor. Tänkte även ta mig i kragen och måla alla mina loppisfynd som stått i garaget flera veckor för länge. Finfint kommer det bli.

4 kommentarer:

  1. Du får kontakta din barnmorska, som i sin tur får kontakta sjukgymnast. Där undersöks man och får sedan tid sv barnmorskan till en läkare. Ingen lättprocess direkt, men stå på dig! Kramar

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt, hjälper inte bältet någe ?

    SvaraRadera
  3. Tyvärr hjälper det inte allt för mycket :( Foglossningen blir bara värre o värre. Du har klarat dig än?

    SvaraRadera
  4. men fy, lider med dig ! njaa ibörjan av förra veckan höll jag på att avlida efter jobbet och jag tror det är foglossning, jag beställde ett bälte som hjälper mycket bra... Än så länge iaf !

    SvaraRadera