måndag 5 september 2011

Sjukstuga




Jag har vart och lämnat Lowa på dagis och för första gången blev hon lite ledsen när jag skulle gå. Oj vad ont det gör i mammahjärtat att vinka hejdå och åka hem, men när jag backade ut bilen såg jag att hon hade blivit glad igen. Det blev nog några tårar idag för det varit helg och hon inte varit där på ett par dagar.

Idag tänker jag vara ledig från jobb, så ska hämta gumman 11.15 (när jag jobbar går hon längre dagar). Har jobbat långa pass fredag-lördag-söndag, och nu har jag gått o blivit genomförkyld. Det började i lördags med lite halsont, sen igårkväll på jobbet bröt det ut totalt, storig, huvudvärk, feber m.m. Men då hade jag bara ett par timmar kvar så jag bet ihop och jobbade klart mitt pass. Nu får jag hålla mig hemma tills jag blir piggare.

Kristoffer tycker dock det är färdigjobbat för min del då jag kommer hem och är helt förstörd i kroppen efter ett arbetspass. Har sökt havandeskapspenning så får se vad jag får för svar från dom, annars får det bli en sjukskrivning. Det är ju bara 8 veckor kvar tills jag ska föda så kanske dags att ligga lågt med jobbandet? Samtidigt trivs jag så bra med mina arbetskollegor, men iof kan jag gå dit o ta en kopp kaffe ist :)

Hur lång in i graviditeten jobbade ni? När jag väntade Lowa slutade jag ca 10 veckor innan BF då foglossningen var hemsk och jag knappt kunde gå. Den här gången har jag foglossningsbälte som hjälper liiite iaf.

Nu ska jag sätta på en kopp kaffe och ta lite nässpray så jag kan andas. Hej!

1 kommentar:

  1. jag slutade jobba när jag var i vecka 34. Fast då gick jag iof på semester och efter det hade jag bara typ 7 arbetsdagar innan min mammaledighet startade så jag sökte bara gravidpenning den veckan. Men jag hade aldrig orkat jobba längre, jag hade en del foglossning och var alltid himmelens trött.

    SvaraRadera