söndag 16 oktober 2011

Denna ovisshet

Denna ovisshet gör mig galen. Jag går bara runt och funderar på hur bebisen i magen ligger, har den kanske vänt sig rätt och ligger med huvudet neråt? Imorgon 8.30 ska vi befinna oss i Eskilstuna på förlossningen för ett vändningsförsök. Hur kommer det gå? Gör det ont? Tänk om vattnet går? Blir det snitt eller kommer jag föda den "vanliga" vägen?

Om vändningen lyckas så kommer jag inte kunna slappna av helt, för bebisen väljer ju själv om hon/han vill ligga kvar så eller vända sig på sniskan igen. Hur blir det då om vi åker hem och förlossningen startar. Ska jag fortfarande ringa 112 för att vara på säkra sidan? Eller ska jag tänka att bebisen ligger rätt. Hur går det förresten att vända en bebis i vecka 39? (38 fulla veckor idag - går in i vecka 39 imorgon).

En vän till mig berättade att hon sett ett förlossningsprogram där det var ett vändningsförsök. När vändningen lyckades tog de hål på hinnorna så vattnet gick och bebisen liksom "sögs fast" med huvudet neråt så mamman kunde föde vaginalt. Kan dom göra det på mig tro? Lika bra att ha med sig BB-väskan imorgon för det kan ju bli bebis :)

1 kommentar:

  1. Shit va spännande!

    Försök att inte oroa dig för mycket. Det som sker det sker =) Och jag tror det kommer gå super

    SvaraRadera