måndag 24 oktober 2011

Gravid i vecka 40



Idag går vi in i graviditetsvecka 40, den vecka då jag enligt barnmorskan ska föda - 30/10. Vet såklart att jag kan behöva gå i 42 veckor, men jag tror (och hoppas) att kotten vill ut innan dess. Det känns så! Lowa föddes 1 dag före BF så någon "övertid" av den här förlossningen har jag inte i huvudet, haha. Håll tummarna.

Lowa längtar också efter bebisen. Så fort vi ser bebis på tv sitter hon som ett ljus och tittar samt klappar min mage och säger - Bädi, eller pussar på skärmen om det är på datorn bebisen dyker upp. Sötnos. Hon kommer bli världens bästa storasyster!

2 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna att bebisen kommer snart och att du slipper gå över tiden... Albin är född 15 dagar för tidigt och Melvin är född på utsatt datum. Så de 2 sista veckorna innan Melvin föddes kändes som övertid trots att det inte var det :/ kram Hedvig

    SvaraRadera
  2. Sv: Bra att du håller tummarna, kan behövas :). Oj ja då förstår jag att det kändes som "övertid" för dig fast det inte var det. Tur iaf att du slapp gå över BF-datumet :)
    Kram Anna

    SvaraRadera