tisdag 4 oktober 2011

Redo att födas

Det är så roligt att se kommentarer på bloggen igen, tack. Blir tusen gånger roligare att skriva då när ni visar att ni finns där ute och lämnar lite spår efter er, bara så ni vet! Och tack för allt ni skrivit om Nyköping & Eskilstunas förlossningar. Det får nog bli Eskilstuna för vår del, mest för att det är närmast nu när vi bor i Bie. Vi är dock supernöjda med Nyköping då vi var där och födde Lowa. Måste man "berätta" för barnmorskan att vi ändrat oss eller är det bara att kontakta Eskilstunas förlossning när det väl är dags?

Tänkte bara informera er om att bebisen i magen har voltat och ligger redo att födas, med huvudet neråt precis som det ska vara. Så något vändningsförsök i Eskilstuna behövdes inte idag, skönt. Har haft en hel del molande värk/förvärkar de senaste två dagarna, tror kroppen övar sig lite inför vad som komma skall.

Vad tippar ni för datum då? Har BF 30/10. Lowa föddes 1 dag innan BF.

Lillgumman sover gott och jag ska faktiskt inte göra detsamma, slumrade nämligen en stund när Lowa var på dagis så jag känner mig relativt utvilad. För min del blir det en kaffe framför bloggar som förhoppningsvis är uppdaterade ;)

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att bebis har parkerat sig rätt nu :)

    Som jag nämnde i min kommentar i tidigare inlägg så bestämde vi oss att åka till eskilstuna samma dag som vi åkte in. Vår barnmorska på kullbergska sa att det inte hade någon större roll vilken förlossning man talar om för henne att man ska till. Utan det är bara att ringa till den förlossningen man känner för att åka till när det är dags. :)

    SvaraRadera
  2. Eskilstuna är jättebra, har varit där båda gångerna och är supernöjd, det blir nog ni också ska du se!

    Jag tippar den 22 oktober, och jag tror det är en liten pojke som tittar ut!

    SvaraRadera
  3. jag tror en tjej den 2 nov! vild gissning :)

    SvaraRadera
  4. tja jag tror att tjejen kommer ut den 25 okt! :-)

    SvaraRadera