måndag 28 november 2011

En natt utan el

Vi har haft en natt utan el, eller snarare hela söndagskvällen samt natten. Ni tänker säkert att det inte är någon big deal, men jävlar va jobbigt allt blev. Vi satt och kollade på "Vem kan slå Filip & Fredrik" (sista avsnittet dessutom, ingen aning om hur det slutade) då allt blev kolsvart. Vi satt och väntade en liten stund och då hoppade allt igång igen - men dog lika snabbt. Sen var vi utan el. Regnet vräkte ner och det blåste storm. Vi öppnar dörren för att ropa in katten, och allt vi ser är svart svart svart, lite obehagligt. Vi hör även ett JÄKLA BRAK från skogen, träd blåser omkull.

Det var bara till att gå in och tända en massa ljus, väldigt mysigt men självklart vill man ha ström. Riktiga i-landsproblem. Klockan började bli sent och det var dags för oss att sova. Lowa sov gott sedan länge.

Några saker jag började noja/stressa upp mig över!

Hur kallt det kommer bli i huset när inte luftvärmepumpen är på (barnen kommer frysa satan och vi får en jobbig natt).

Hur vi ska lyckas byta blöja på Wilton mitt i natten.

När han vaknar och vill äta, hur jag ska kunna ge Minifomdropparna i mörkret? Samt att amma i mörkret (iaf inte förns han fått tag) inte är det lättaste.

Stressade även upp mig över en skitkonstig grej. Började nämligen tänka på hur vi skulle gjort ifall jag inte kunnat amma, om Wilton skulle fått ersättning när man inte har ström. Kall ersättning kanske inte är det godaste?

Hur vi ska vakna av alarmet på mobilen (mobilerna behövde laddas) ifall dom la av.

Över hur mycket mat vi måste slänga (frys & kyl började bli varm när strömmen var av).

Sist men inte minst började jag fundera ut hur jag ska få mitt morgonkaffe.

Ja ni märker själva, vilkja i-landsproblem. Jag måste erkänna själv att lite av dessa saker var väldigt onödigt att oroa sig över, men det kan lätt bli så när man är trött. Strömmen kom tillbaks runt 6 imorse, skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar