fredag 9 mars 2012

Tandsprickning


Jag är helt slut. Natten var riktigt jobbig. Wilton har sovit oroligt, vaknat flera gånger och då vaknar såklart jag med. Han har inte kommit till ro i sin egen säng så han har fått legat bredvid mig (och då sover jag ännu sämre, vaknar av minsta lilla rörelse - men det är sjukt mysigt att sova bredvid sin bebis såklart).

I en veckas tid har Wilton börjar dregla nått fruktansvärt. Får byta bodys flera gånger per dag, och han biter/gnager på sina händer så dom nästan blir såriga. Ja, jag tror hans första lilla tand kommer titta fram inom en snar framtid. Den första tanden kommer mellan 3 månader och första födelsedagen. Lowa var 6 månader när vi hittade första tanden, med inte allt för mycket smärta/obehag.

Hoppas den lilla tanden vill titta upp snart (om det nu är det, men jag är nästan helt säker på det) så han slipper ha ont. Skönt för alla parter. Dagen har varit väldigt jobbig. Nu sover iaf mina små skatter och jag borde väl göra detsamma i och med den minimala sömn jag fick inatt, men det är väldigt viktigt med egentid också - även det samlar krafter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar