onsdag 16 maj 2012

Svettig morgonträning

Imorse vaknade jag upp och var svintrött, men det är jag nästan varje morgon när jag vaknar. Det är iaf ingen ursäkt till att stanna hemma och "vila", för jag blir inte piggare utav det - snarare tvärtom.

Jag bryggde lite kaffe, vi åt frukost hela familjen för att sedan lämna Lowa på dagis. Då åkte jag direkt till Friskis där jag brände av ett riktigt härligt och svettigt träningspass i gymmet. Det är och ska inte vara skönt att träna - hjärtat bultar, svetten lackar, det svider i kroppen, man får kämpa helt enkelt. Men på ett annat sätt så är det skönt. Speciellt efteråt när man vet hur duktig man varit, och så blir man så jäkla mycket gladare. Helt klart värt varenda liten svettdroppe.

När jag tränar blir jag svettig, riktigt jävla svettig. Helt blöt på ryggen och under brösten. Inte det trevligaste, men när jag väl är där så kör jag skiten ut mig. Annars hade jag lika gärna kunnat sitta hemma i soffan. Måste utnyttja tiden väl när jag tagit mig dit. Vissa går bara runt och "lallar", och det kanske är deras sätt att träna eller koppla av på, men jag KÖR! Och visst fasen visar det resultat.

Jag är trött på att få kommentarer som att jag är "hysterisk" då jag tränat 3-4 ggr i veckan + promenader (man kan inte ligga på latsidan och käka chips varje dag om man vill gå ner i vikt eller nå sitt mål när det kommer till träning.) Jag vill och behöver all pepp jag kan få, så det så.

Jag tränar fullt normalt och äter full normal kost! Inget hokus pokus förutom neddragning på sötsaker och onödigt feta saker. Försöker att hålla mig till onyttiga saker till helgen (vilket inte alltid går), men då är det så och så får man ta en extra promme ist - inget mer med det!

Idag blev det 50 min crosstrainer plus styrkeövningar med pilatesboll/olika plankor.

1 kommentar:

  1. Det är bra Anna, kör hårt! Jag har precis börjat jogga på bandet och svetten verkligen lackar, så härlig känsla efteråt!

    Jag håller med dig om det där med hysterisk, många har mycket åsikter. Men vill man komma till sitt mål får man fasiken slita för det också. och visst känns det bra!

    Du ska ha en stor eloge som ORKAR 50 min på crosstrainern, det gör inte jag. Och jag har till och med tänkt det när jag är på gymmet, hur faan orkar hon :P

    Fortsätt med det!

    SvaraRadera