fredag 15 juni 2012

Sluta nattamma

Jag håller på och försöker få Wilton att sluta amma på natten. Även lära honom sova i sin säng. Det går INTE bra! Vi har försökt i 2 nätter nu. Jag är helt slut, noll ordentlig sömn.

Wilton vill snutta för att kunna somna om, det funkar inte att ha han liggandes vid mitt bröst 50 ggr per natt, jag blir helt förstörd, och han blir också trött av att inte kunna sova ordentligt.

Vi flyttade hans säng till sitt rum, men det gick inget vidare det heller. Nej fy va jobbigt det här är. Vällingen vill han inte ha på natten (knappt på kvällen heller). Frågan är om det bara är att bita ihop ett tag till, eller fortsätta kämpa.

Jag vill vara en någelunda pigg mamma. Jag känner knappt igen mig själv när jag får så lite sömn, varken bra för mig eller de runt omkring mig. Måste ha tålamod, det får jag inte när jag är trött som ett as.

Och samtidigt kan jag inte sluta tycka synd om Wilton. Jag VILL ju att han ska kunna ligga bredvid mig och vi båda sover bra, men jag antar att det aldrig kommer hända inom den närmsta tiden.
Hoppas på en vändning ikväll. Håll tummarna.

1 kommentar:

  1. Usch ja, jag vet hur du har det! Thexas ammade en gång i halvtimmen hela nätterna tills han var nästan 11 månader. Då tog Emil tag i saken och efter 3 nätter så sov han hela nätterna igenom plus att han åt välling morgon och kväll (som han hatat och aldrig druckit innan!)

    Så för oss gällde det att vara stenhårda! Thexas fick varken se mig eller känna min doft de där nätterna. Jag hade gjort några försök innan, men var för svag! Haha.

    Hoppas det vänder snart. kram!

    SvaraRadera