tisdag 12 juni 2012

Tisdag & svettis träning

Båda mina små älsklingar ligger och sover medans jag njuter av lugnet med en kopp kaffe. När barnen vaknar blir det mellis, sen tänkte jag ta med dom ut på en promenad i syskonvagnen om vädret tillåter. Har varit så jäkla ostabilt de senaste veckorna - ena sekunder skiner solen medans nästa sekunder vräker det ner. Nu vill vi få tillbaka sommaren.

Promenaden får bli dagens träning. Kom iväg igår morse och körde ett svettigt pass på Friskis, så det är ju skönt. Har ju som ni vet ett mål att träna (med träning menar jag komma iväg till Friskis & Svettis) 3 gånger i veckan, men jag försöker ändå satsa på 4 gånger, och på sista tiden har 4a gånger varit standard. Så jäkla skönt. Gillar dock inte Friskis lokaler. Luftkonditioneringen är NOLL, vilket resulterar i tokmycket svett. Jag har lätt för att svettas när jag tränar, men där inne är det ännu värre. Egentligen strunt samma för man duschar ju efteråt, men känslan av att ha blöta kläder och svettdroppar rinnandes längst nacken är inte jättemysig, haha.

Får se vad vi mer hittar på idag. Imorgonbitti blir det iaf lek-dejt här hemma med Carro och Alva. Lowa kommer bli överlycklig. Det blir dock alltid lite smått tjafs om alla leksakerna, men jag antar att det hör till den här åldern. "- Nej, MIN", får man höra rätt ofta. Några fler som känner igen sig? Medans rätt som det är leker dom hur bra som helst, haha.

Nehepp, om jag ska försöka lägga mig en stund och förhoppningsvis hinna få några minuters sömn innan nåt av mina barn vaknar.

Ha en bra Tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar