torsdag 6 december 2012

Pepparkaksbak

Vilket hemskt snöovädret det var igår. Så fort man varit ute och skottat blev det lika jäkligt igen. Jag älskar att bo i hus, men skottandet skulle jag kunna vara utan.

Igår morse, stressad till max, kaos med barnen men till slut fick jag på dom ytterkläder efter frukost, lite trots och tandborstning så satt dom fastspända redo att köra till dagis, just DÅ kommer plogbilen och plogar upp en halvmeter hög och bred snömur som jag var tvungen att hugga in på om jag skulle komma ut med bilen. Tack för den liksom. Men han gjorde så klart bara sitt jobb, tur vi har dom, speciellt för oss på landet. Blir lätt igensnöat annars. Den kom bara lite väl olägligt. Ni förstår.

I vilket fall som helst - ovädret, jag fick helt enkelt avboka mitt skivstång/intervallpass jag tänkte gå på och stannade hemma och bakade pepparkakor med familjen ist, mycket mysigare. Pepparkakorna blev inte speciellt goda, men det var kul att baka, huvudsaken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar