torsdag 8 augusti 2013

KK-joggen

I tisdags sprang jag, som ni vet, mitt första lopp någonsin. KK-joggens kvartsmara. Målet har varit att komma under timmen, men det är allts svårt att sätta upp mål när man inte har någon som helst kunskap om löpning eller erfarenheter kring det.

Jag kom med i gruppen "Kom i form till KK-joggen" där vi blivit peppade och fått proffshjälp. Mitt problem har hela tiden varit min höft. Har inte kunnat löpträna så mycket som jag velat, inte mycket alls om jag ska vara ärlig. Konditionsträningen har jag känpat med på crosstrainern (skonsammare för lederna).

I tisdags sprang jag kvartsmaran, andra gången i mitt liv som ja sprungit en mil! Första gången ja sprang milen var i behagligt & lugnt tempo med gruppen för att "kolla banan", så i tisdags gjorde ja det för andra gången, sprang milen.

Målet va som sagt timmen, gärna under. Kom i mål på 55,15 min. Jag får vara (och är) nöjd med tiden efter mina förutsättningar. Nästa år ska jag förhoppningsvis tränat mer, våga dra på liiite extra sista kilometern samt slå min tid.

Alla kan om dom vill. Grym känsla när publiken peppa & stötta. Tack.

1 kommentar:

  1. Är inte KK-joggen 1,2 mil, eller? För då klarar du ju lätt en mil under 1 timme! Sjukt bra jobbat, riktigt roligt att se!

    SvaraRadera