fredag 16 augusti 2013

Remiss till reumatologen

Ni minns att jag va på magnetröntgen i Eskilstuna för två veckor sedan? Nu har dom sett att jag har en inflammation i bäckenlederna, så en remiss är skickad till reumatologen.

Den sjukdom som min bror har, som är ärftlig och som ja tror drabbat mig - bechtewres, är en kronisk inflammation som drabbar leder och muskelfästen om ja fattat det rätt. Det blir bara värre och värre, går inte att bota, men hittar man rätt medicin för rätt person så hejdar man förloppet och man kan leva i sort sett normalt.

Nu vet vi inte om det är det jag har, men i och med att remiss är skickad så är det väl en från reumatologen som får göra en undersökning eller berätta vad det rör sig om. Träning är À & O när man har denna sjukdom, och ja har sagt det förr och säger det igen - det blir bättre när jag tränar. Många har inte trott mig utan trott att jag kört för hårt.

Doktorerna har även dom sagt att är det Becterews och ja inte hade tränat som ja gjorde så hade ja varit sjukare och haft ännu större besvär. Sjukdomen går i skov, alltså upp och ner, man har alltid inflammation men ibland gör det sjukt mycket ondare när inflammationen är aktiv.

Jag är inte bitter eller ledsen, jag tycker det ska bli "skönt" att förhoppningsvis kunna få en diagnos snart, svart på vitt varför jag haft så sjukt jävla ont, och förhoppningsvis snabbt få rätt medicin. Jag ser ljuset i tunneln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar