fredag 2 augusti 2013

Sista passet

Nu är sista träningspasset inför tisdagens KK-joggen avklarad. Får vila mig i form fram tills dess, ev ta ett par promenader när tid finns, jobbar dock hela helgen, både delad tur & heldag.

Tyvärr har jag inte kunnat träna inför loppet så mycket som jag hade velat. Konditionsträningen har mest bestått av hårdkörning på crosstrainern då det är mycket mer skonsamt för min höft. Har haft alldeles för ont för att kunna löpa så många pass jag hade velat.

På söndag ska träningsgruppen "Kom i form till KK-joggen" träffas på Kurirenhuset och sen beger vi oss ut för en bit mat och peppning inför loppet.

Nu håller jag tummarna att höften håller på tisdag, att jag kan springa mitt allra första lopp någonsin och att ja tar mig runt på skaplig tid. Den som lever få se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar