söndag 15 november 2009

Vilken skitdag

Dagen började bra. En mysig morgon här hemma med Kristoffer och Dexter, god frukost och bra teve. Sen bar det iväg till Flen för att få hjälp av pappa att byta till vinterdäck. Killarna lyfte däck medans jag gjorde rent sommardäcken som skulle in för den här säsongen. Vi hann med en fika också innan mamma åkte iväg till jobbet, en långpromenad runt stan och en god middag. Där efter började jag frysa och blev extremt trött. En trötthet jag inte varit med om på länge.
Jag som skulle iväg och jobba (börja 17) kände verkligen att jag behövde vara hemma ist. Men hur lätt är det att få in folk på några timmar? Det var självklart bara att pallra sig iväg, och jag är ju inte den som är hemma för lite trötthet.

Väl på jobbet möts jag av ett helvete. Tanterna skriker och gormar åt varandra. Det är svordomar, könsord och bara ett allmänt gap. Det var helt enkelt kaos. Jag, som redan innan mådde dåligt, mådde inte bättre när jag fick en armbåge i magen (när jag skulle hjälpa en tant upp från stolen), då höll det på att brista för mig, tårarna höll på att komma och jag var så jävla arg. Bet mig i läppen och svor inombords. Och sist men inte minst, jobba med en person man verkligen inte går ihop med (som ingen annan heller gör). Ja fy fan! Det var grymt skönt att komma hem kan jag tala om. Nu blir det snart sängen för att ladda inför jobbet imorgon, då dock på en annan avdelning och andra att jobba med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar