torsdag 14 januari 2010

Besöket hos barnmorskan

Besöket hos barnmorskan gick bra. Kristoffer följde med idag, men vi visste inte säkert ifall han fick följa med in. För en månad sen var det nämligen förbjudet för alla andra än just den gravida kvinnan att gå in på mödravårdcentralen, just för att slippa eventuell smittspridning av svininfluensan. Nu var det som tur var fritt fram.

Tog hb prov samt ett blodsockerprov, och båda dessa var bra. Bebisens hjärtljud låg på 157 slag/minut i snitt. Lite mer än vad det legat på sist, men idag var bebisen i full gång där inne. Mitt blodtryck var 127/75 - perfekt. Det enda negativa vi pratade om var väl foglossningen. Hon bokade in en tid till sjukgymnasten som skulle "titta" på mig, och pratade om ett foglossningsbälte. Barnmorskan tyckte även att jag skulle sjukskriva mig dessa två arbetsdagar jag har inplanerade denna vecka. Har blivit jobb varje dag den här veckan och foglossningen har varit som värst de senaste dagarna, så förhoppningsvis blir det iaf inte värre av att vara hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar