tisdag 18 januari 2011

Sova, vad är det?



Idag har jag och gumman varit på mammaträff hemma hos Hanna. Vi blev ett par stycken även om några inte kunde komma av olika anledningar. Det bjöds på hembakt bröd och bullar, och kaffe! Kaffe! Jag behöver dricka massa kaffe idag känns det som. Är så sjukt trött. Och just därför KAN jag inte dricka kaffe. Igår åkte nämligen min kaffekanna ner i golvet och gick sönder, så någe kaffe får jag inte. Tur jag drack ett par koppar extra hos Hanna.

Idag har jag varit så otroligt trött. Det började i bilen hem från mammaträffen. Huvudvärken kom smygandes och ögonen kändes tyngra än vanligt. Lowa hade inte sovit något på förmiddagen (roligare att leka med alla barnen såklart) så hon slocknade så fort vi åkte hemmåt. Bra tänkte ja, då kan jag sova en stund när vi väl är hemma, men nejdå - Lowa vaknade! Sömn får jag nog nån gång nästa år känns det som... Våra nätter är ju värre än värst så det är bara att glömma!

Var bara tvungen att skriva av mig allt jobbiga. Sömnbrist är ren tortyr!
Ikväll ska Lowa få inviga sitt egna rum, ja hennes säng ska få flytta dit och jag ska ställa dit gungfotöljen och ge vatten eller välling inatt när hon vaknar. Kan inte vara nån mänsklig tuttmaskin om nätterna när hon inte ens är hungrig. Har fått många tips o råd om - eget rum, sluta amma på natten! Värt att prova?

Och jag som ska orka träna sen... men då kanske lite extra energi kommer upp till ytan.

1 kommentar:

  1. Jag ska väl inte ge ännu mer råd (så du får skälla på mig), men jag tror att ni ska försöka låta bli välling och bara försöka stå ut utan att ge henne mat. Risken är ju att hon vaknar och vill ha massa välling istället. I värsta fall får du sova borta ett par nätter (fast komma hem på dagarna såklart) om det inte går att sluta nattamma. Det är ju mysigt att amma, men inte om man går under av det.
    Håller alla tummar för dig, det är ju tortyr att inte få sova.
    Kramar

    SvaraRadera