tisdag 1 februari 2011

Tankar kring Lowas rum.



Bjuder på en inspirationsbild. Nåt i den här stilen kan vi tänka oss Lowas rum. Nu är denna bild lite väl överdrivigt "flickig" men färgerna gillar jag. Vi har pratat lite, och det blir nog vitt & ljusrosa i gummans rum. Vitt med en ljusrosa fondvägg, vad tror ni om det? Eller ljusrosa/gammelrosa i hela rummet? Nja, det kanske kan bli för mycket. Vitt funkar ju alltid! Sen när hon blir äldre och vill ha grönt (eller vilken färg som helst) så är det lätt att göra om. Det är just att hennes mamma gillar rosa som det får bli rosa :) hihi.

Det söta prinsesslottet som ni ser på bilden ovan fick hon i julklapp av oss. Dock har vi inte packat upp det än men det kommer få pryda rummet när det är klart. Finns mycket fint (också i prinsesstema) på Gabriellas leklåda (klickbar länk). Temat i hennes rum ska iaf gå i vitt & rosa (vita möbler). Fint kommer det bli.

Vill fortfarande ha tips från er läsare om barnrumsinredning.

5 kommentarer:

  1. Åh va gulligt! Typ så jag oxå hade velat ha det om Vincent varit en flicka. Nu har vi (läs jag) snöat in lite på Jabadabado temat haha. Så har köpt krokar och 3 lådor som ska ge mig bättre inspiration till hans rum senare. Men behöver fixa andra gardiner eller hissgardin. Ta bort både hyla och garderob och köpa en tripp trapp hylla från IKEA. Sen har vi mammut möbler som jag inte vet om jag ska ha kvar eller inte. Får se, men passar ändå bra färgmässigt med Jabadabado. :)

    SvaraRadera
  2. (Finns en rosa-randig "trasmatta" på frokenfraken.se 295 kr!) Bra pris tycker jag! :D Tänkte eftersom att du vill ha lite rosa detaljer i Lowas rum! :) Grymt snyggt! Många kramar!

    SvaraRadera
  3. Vi kör på typ samma tema i Junis rum. Där är det vita väggar, vita möbler och ljusrosa detaljer. Hon ska ev. byta rum och då är jag inne på en fondvägg, antingen vit-rosarutig eller vitrosarandig. Sandbergs har verkligen superfina tapeter! http://www.sandbergab.se/sv/produkter/tapeter/sortering/farg/4

    Lycka till!

    SvaraRadera
  4. super fint =) Tindra kommer me ha MYCKE rosa i sitt rum hihi* <3

    SvaraRadera
  5. Tack SNÄLLA ni för alla tips :)

    SvaraRadera