lördag 16 april 2011

Sjuk liten 1-åring

Igår var inte Lowa sig själv. Hon vägrade lunch, mellanmål och åt jättedåligt till kvällsmat, men vällingen innan natten fick hon i sig som vanligt. Imorse vaknade jag kvart i 10, och då sov Lowa fortfarande. Gick upp och gjorde mig i ordning och sen väckte jag gumman. Hon var helt slut och vi myste i soffan innan frukosten. När frukosten skulle göras iordning la hon sig raklång på köksgolvet och var verkligen inte sig själv. Hon drack upp en hel vattenmugg, åt upp nästan all gröt samt en halv smörgås, sen ännu mer vatten.

Vi borstade tänderna och sen blev det mys i mammas famn i soffan. Efter ca 30 minuter spyr hon upp allt hon precis fått i sig, över hela sig och halva soffan. Jag bytte om och tvättade av henne, gav lite vatten sen bäddade jag upp sängen - hon var helt slut. När jag precis bäddat ner henne spyr hon även ner sängen samt sig, så nu går tvättmaskinen för fullt.

Tycker så himla synd om henne. Jag antar att det var den skiten jag hade förra veckan (tror inte att det var gravidillamående i och med att Kristoffer också började spy). Vill att Lowa ska vara frisk så kan jag ligga och spy, det gör mig inget, bara inte hon mår dåligt! Snart kommer Kristoffer hem på rast. Har bett han åka förbi Apoteket för att köpa hem vätskeersättning - bra att ha hemma. Gumman sover och har gjort i 1 timme. Jag springer in var 10e minut och tittar till henne. Mammas & pappas lilla hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar