fredag 3 februari 2012

Fredagkväll

Nu har våra middagsgäster precis åkt hem. Mycket trevligt med lite besök. Maten var så sjukt god. Fetaostbiffar, ugnsrostade rotsaker, en varm sås gjord på créme fraiche "tomat & basilika" (som jag pimpade med extra kryddor, matgrädde och buljong), serverades till en kall sallad. Smarrigt!

Barnen sover och vi föräldrar slappar i soffan, skönt. Wilton blev lite ledsen/fick ont i eftermiddags och jag antar att det är efter sprutorna han fick imorse. Efter alvedon blev han glad igen. Idag (på hans 3-månadersdag) har han varit världens gladaste bebis. Noll magknip! Koliken har varit bra i ett par veckor (tack vare Minifom och avbruten amning för att få upp raparna) och det är såå himla skönt. Nu ska lillgubben må bra, så det så.

Har även hunnit träna idag. Körde ett "HIIT"-pass (High intensity interval training) på gymmet. En sjukt jobbig intervallträning som är kanon om du vill bränna fett, få ett bra flås samt träna under en kort tid. Passet får max vara 20 minuter och man ska inte köra det mer än 2 ggr i veckan. Jag tänkte försöka mig på det 1 gång per vecka för att "chocka" kroppen lite. Jag gjorde passet på en crosstrainer - öste för fullt i 30 sekunder på högt motstånd för att sedan sänka ner det väldigt mycket i 1 minut "aktiv vila" för att sedan köra för fullt igen. Snacka om blodsmak i munnen, shit.

Efter det blev det 30 minuter styrka. Körde igenom kroppen och avslutade med några plankor. Gick därifrån med tunga steg - var heeelt slut. Illamående till max. Men man mår så himla bra efteråt. Ska försöka komma iväg söndagkväll när Kristoffer kommit hem från jobbet. Då har jag tagit igen lite det jag missade förra veckan då jag var sjuk.

Imorgon eller söndag tänkte jag ställa mig på vågen. Jag ser och känner att det har hänt lite, men undra hur mycket? Måttbandet ska snart åka fram (igen) occkså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar