fredag 10 augusti 2012

Tapetsering klart

Nu är äntligen Wiltons rum färdigmålat & färdigtapetserat. Tapetserade bara en fondvägg, resten målade jag. Väldigt smidigt. Fick upp fondväggen på 2 timmar och då räknar jag med allt arbete tills sista lilla grej gjordes. Helt okej för att vara hobbytapetserare. Kristoffer tog hand om barnen, mycket smidigare att göra själv tycker jag.

Ett litet kik på hu det blev. Måste bara säga att resultatet i verkligheten är mycket ljusare och finare. Nu är det dags att börja inreda, få in möbler, hissgardin ska upp, och det ska lull-lullas. Tjoho!

Vi använde oss av tapet från Rusta. Ljusblå-vitrandig för 99 :- rullen. Tyckte tapeten var lätt att handskas med. Annars brukar de billiga vara skit, så det var en chansning. Tummen upp får den från mig. Finns rosarandig också.

1 kommentar:

  1. Oh vad fint det blev Anna! Och vad duktig du är som kan tapetsera! :) Blir kul att se fortsättningen sen också. :)

    SV; haha, nej jag har inte gjort et själv utan fått hälp. Och tur är väl det. :) Jag hittade ett par vinröda byxor på HM idag för 99:-, de var inte vrålsnygga eller speciellt sköna men de får duga tills jag får span på de från Gina Tricot. Haha. Och för 99:- så spelar det ju inge roll. :)
    Oh jaaa det va ju lite tajt om tid kanske. Men säg gärna till nästa gång!
    Kramar!

    SvaraRadera