lördag 15 september 2012

Färgat håret & extensions

 
Ikväll har min syster som är utbildad frisör färgat mitt hår. Hon har länge tjatat på mig att hon vill få mig lite mörkare men fortfarande blond. Jag vill vara ljus men inte fullt så ljus och platinablond som man blir vid blekning (har blekt slingor den senaste tiden) så jag gick inte med på den färgen hon ville utan det fick bli en ljusare - den färgen ovan.
 
Resultatet blev väldigt fint, ljust men inte pissgult som det lätt kan se ut när man bleker. Håret fick dock inte exakt den färgen som på bilden, utan mitt är lite askigare vilket inte gör mig någonting. Nu ska det bli spännande att se min nya hårfärg i solljuset imorgon.
 
Om håret och färgen ser bra ut så har jag nu äntligen bestämt mig för att bli långhårig på riktigt. I med keratinextensions. Älskar långt hår, och jag kommer aldrig få långt hår som ser bra ut för det blir slitet direkt, så detta är enda settet. Billigare kommer jag heller inte få då min kära syrran fixar på mig, lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar