torsdag 18 oktober 2012

Godmorgon torsdag

Godmorgon torsdag, fast det känns som fredag. Natten har varit sådär, både Lowa & Wilton har varit vakna, så känner mig inte allt för pigg. Men jag säger det igen - tur det finns kaffe. Ska snart dricka min andra kopp.

Lowa är lämnad på dagis. Det blev fullt påklädd i detta ruskväder, galonisar från topp till tå. Regnvantar är a & o dagar som dessa. De skulle ut på lite äventyr, nämligen till lekparken/skogen. Där brukat dom hitta fina löv och kottar. Det som verkar mest kul är nog alla stora vattenpölar, haha. Gullungar.

Undra när vi ska söka dagisplats åt Wilton. Lowa var nästan 1 & 1/2 när hon började. Känner ingen riktig panik än. Tänkte iaf börja jobba lite smått snart. Hoppa in när Kristoffer är ledig/slutar tidigt/börjar sent. Vi tjänar fortfarande betydligt mer att Kristoffer jobbat och jag är mammaledig. Det är därför läget är som det är. Men det funkar för oss.

Idag slutar sambon redan vid 13, så i em blir det storhandling inne i stan. Efter det ska jag på lite presentjakt åt pappan i huset som fyller 29 år imorgon. När jag ändå är inne i stan kör jag dagens träning på Friskis när jag är nöjd med paketen. 5e dagen i rad, så fredag & lördag blir mina vilodagar.

Nej nu dags för mer kaffe, sen ska jag försöka gå ut i garaget och fortsätta målandet av det nya projektet. Wilton vill nog sova lite i vagnen.

2 kommentarer:

  1. Mitt tips är att söka plats så fort ni har bestämt er. Barnen kan få stå i kö i fyra månader innan de får en plats.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Maria :) kanske lik bra att söka nu då!? Om man nu får en plats och sen ångrar man sig och vill inte börja för ens två månader senare, vet du hur det funkar då, måste man ställa sig i ny kö eller är det bara att skjuta upp sin inskolning? :)

    SvaraRadera