tisdag 1 december 2009

Känslig som jag är.


Idag var det dags för ett besök hos min barnmorska igen. Besöket skulle ta 45 minuter, men i och med att tjejen som skulle komma efter mig fick förhinder så fick jag vara kvar i 1 & 1/2 timma :) Massor att prata om, hon är så rar och lätt min barnmorska.

Det var dags för första mätningen av magen idag, och sf måttet låg på 23, precis där det ska vara i vecka 24. Bebisens hjärtslag låg på 140 slag/per minut, en riktig vilding som sparkade för fullt när vi lyssnade. Kanske blir en liten pojk med tanke på hjärtslagen? Men det där vet man ju inte ;).

Blodtrycket var perfekt, likaså blodsockret.
Ikväll har jag tagit den första tabletten av extra järn. Har ingen järnbrist nu men barnmorskan tycker det är väldigt viktigt att "fylla på" nu när kroppen producerar extra mycket blod. Hoppas jag slipper en massa krångel med magen bara, men den sorten jag fick tips om skulle tydligen vara det bästa och snällast mot magen. Den enda nackdelen måste ju vara de vidrigt stora kapslarna som ska sväljas ner, jag som har problem med alvedon, haha.

kväll har jag blivit bjuden på bio av min älskling. Han visste hur mycket jag ville se New moon så han följde snällt med och bjöd mig. Måste bara säga att filmen var grymt bra, och många tårar föll från mina kinder, känslig som jag är :). Längtar tills nästa kommer, kan knappt bärga mig.

1 kommentar:

  1. Jag ska till barnmorskan på måndag. Fick en ny tid eftersom det glömt bort mig?!? Stört va? Men jag fick iaf en tidigare tid. Jag hoppas jag kan få höra hjärtslagen så man får bekräftat att det är nåt därinne. Kolla in min och Mais gran på bloggen. Kram/Elsa

    SvaraRadera