fredag 1 januari 2010

Gott nytt 2010

Det nya året firades in lugnt från vår sida. Det var tänkt att vi skulle iväg på middag till mina föräldrar, men Kristoffer jobbade till halv 7, jag började jobba kl 7 på nyårsdagen och så blev mina föräldrar bortbjudna till grannarna för att fira där, så vi bestämde att vi firar var och en själva. Vi hade även blivit bjudna på en riktig nyårsfest men varken jag eller Kristoffer var taggade till att klä upp oss och slå klackarna i tacket så vi tackade nej (då vi hade tänkt åka på middagen).

Det slutade iaf med att jag, Kristoffer, katten Dexter och såklart kotten i magen firade in det nya året här hemma med supergod mat (dock ingen nyårsmat), bubbel och bara en massa lugn och ro. Vi hade första parkett på fyverkerierna också. Det kunde inte bli bättre (eller lugnare). Man är inte alltid jättepigg nu för tiden. Men pigg var jag imorse när jag begav mig mot jobbet så jag ångrar mig absolut inte att vi stannade hemma.

I veckan som kommer är det dags att åka och beställa/köpa vagn. Denna Brio go vi har bestämt att köpa är ju den nya och mest utveckade Briovagn, en vagn som tydligen blivit väldigt populär och älskad, så leveranstiden är ganska lång på vissa färger. Jag hoppas verkligen vi hinner få våran vagn med den färg vi bestämmer innan bebis tänkte komma till oss. Vilket bök annars! Det visar sig nästa vecka.
Idag går vi in i vecka 29 <3

2 kommentarer:

  1. Låter som min och Davids nyår! (förutom katten och lilla bebben i magen förstås!). Är så jädrans skönt att bara ta det lugnt! :)
    Inga måsten, bara god mat och sköna tofflor! :D Hoppas att allt är bra med er och att det ordnar sig med vagnen! :)
    kramar Evve

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att äntligen få välja vagn och verkligen få beställa den. Jag vill med :)

    Skönt att ta det lugnt på nyår, det gjorde vi med trots att vi hade gäster. Jag tror vi håller på att bli gamla, fyller ju trots allt 26 snart ;)

    SvaraRadera