onsdag 13 januari 2010

Onsdag


Vart ett kortpass på jobbet idag. Slutade klockan 12 och därefter blev det en dejt med Michaela. Var ett bra tag sen vi träffades, så det fanns massor att prata om.
Kvällen har varit sådär, foglossningen är förjävlig som vanligt. Vi ska till barnmorskan imorgon så hade tänkt ta upp detta och hoppas hon har ett foglossningsbälte till mig (hoppas det hjälper). Får se hur jag mår imorgon kväll (då jag är ledig hela dagen), om foglossningen är lika jävlig då som när jag varit på jobbet. I så fall måste jag tyvärr ringa till jobbet och be dom sätta in en annan vikarie till de 2 kvällarna jag har inplanerat denna vecka, för det är alltid på kvällarna som det är som värst - även om det känns på dagarna.

Ska bli mysigt att få lyssna på lillskruttens hjärtljud igen. Sist jag var hos barnmorskan var i graviditetsvecka 24, så egentligen för länge sedan för efter vecka 24 ska kontrollerna bli tätare. Antar att det beror på alla helger över jul/nyår.

På Fredag börjar jag på vattengympa för gravida. Ska bli superhärligt!

1 kommentar:

  1. Hej söt! :) Fixat en användare på google nu så jag kan kommentera dina inlägg! :p
    Hoppas dom har foglossningsbälte åt dig som du kan få låna! Säkert olika på olika sjukhus. Vissa gånger kan faktiskt sjukgymnaster ha sådant bälte också. När jag frågade om det i Ludvika hade dom ingen aning om vad det ens var, medan dom i Borlänge på sjukhuset där lånade ut. Funderat något om du kanske ska söka havandeskapspenning? Det måste dom bevilja dig eftersom du jobbar inom äldrevård!!
    Stor puss! <3 /Jenny

    SvaraRadera