tisdag 16 februari 2010

Bebis imorgon?

Kristoffer skickade ett sms om att han läst sitt horoskop där det står att imorgon händer det något stort som han hade ställt in sig på skulle hända lite längre fram. Det första som slog honom var att bebis vill ut då :).

Blev lite smått stressad. Har varken tvättat bebiskläder (men har en bokad tid imorgon då jag ska fixa med alla söta små plagg) eller fått bilbarnstolen. Vilka i-landsproblem :) Bebis kommer såklart när hon/han känner sig redo, imorgon eller om ett par veckor. Det bästa vore väl om bebis vill tjocka till sig lite till men om hon/han skulle födas nu skulle det inte vara några problem alls vad jag har läst.

Jag själv tror att bebis kommer i April - att jag måste gå över tiden. Det visar sig.
Förresten så börjar det kännas mer och mer som en liten tös i magen. Det var den känslan jag hade i början av graviditeten - att det var en flicka, men sedan gick det över till en liten pojk. Nu har känslan kommit tillbaka.
Känns skönt att vi inte kollat könet för det känns som halva förlossningen blir en stor överraskning när vi får veta vem som funnits (finns) i min mage i alla dessa månader.

1 kommentar:

  1. Tack så mycket :)

    Jag hade tvättat bebiskläder samma dag som värkarna satt igång på kvällen.. Det blev till att torktumla innan vi åkte till sjukhuset :P
    Var också helt säker på att jag skulle gå över tiden.

    Kram

    SvaraRadera