tisdag 27 april 2010

Aprikost i vår





Igår kväll gjorde jag nått jag inte gjort på cirka 9 månader - jag målade mina naglar. Varför jag inte gjort det på nio månader beror på att jag såg på ett program att man absolut inte skulle måla naglarna när man var gravid. Det var ett gift som fanns i nästan alla nagellack som överfördes till fostret. Har inte någon som helst aning ifall det stämmer - säkert inte - men jag ville ändå inte chansa.

Att lite färg på naglarna kan göra att man snabbt känner sig finare. Nagellacket är nått jag fått gratis med tidningen SOLO. Färgen gör sig dock inte lika bra på bild som i verkligheten.

Måste för övrigt göra något åt mitt hår, och det är snabbt. En färgning men framför allt klippning är verkligen behövligt. Att amning kan göra håret så illa. Ser mer eller mindre ut som svinto i topparna. Skulle vilja prova på något nytt, en ny klippning eller varför inte en ny färg? Antar att det kommer bli samma gamla vanliga. För feg när det kommer till hår.
Några tips på färg och frisyr?

3 kommentarer:

  1. Åhh, snygg färg! Så vårig! :-)

    Oj, det där med nagellack under graviditeten har jag aldrig hört..

    SvaraRadera
  2. en snygg page kanske? populärt nu :) <3

    SvaraRadera