tisdag 8 juni 2010

Ökar bröstmjölken



De här fina fick Lowa och jag med oss hem igår när vi var ute på kvällspromenad. Doftar ljuvligt i köket nu.

Idag har vi inget inplanerat. Det blir en lugn dag hemma. Ska såklart ut på en promenad lite senare och så tänkte jag försöka hinna städa av lite när Lowa sover.

En annan sak vi ska göra idag är att amma!
Lowa blir större och då behövs mer bröstmjölk, så idag ska vi försöka öka mjölken med en massa amning, oftare än vanligt - så fort hon blir "snuttig". Jag har fått en himla många tips på nätet, havregryn ska göra susen så det blir gröt till lunch, haha. Ska även förbi hälsokostbutiken för att kolla efter ett amningstee som tydligen ska vara toppen. Det heter Luzernte och är billigare och (enligt de som skriver) bättre än det kända Weledas amningste. Värt att pröva.

Jag helammar
ju som ni kanske vet och jag tycker det funkar super efter allt krångel jag hade i början, så jag fortsätter gärna med det nu när jag varken har sårig bröstvårta eller inflammation längre. Smidigt som bara den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar